هرروز که میگذرد متوجه میشوید کودکتان دارد رشد میکند. این رشد فقط به تغییر ابعاد فیزیکی او محدود نمیشود. او تواناییهایی به دست میآورد که پیشتر از آنها بیبهره بوده. مجموع این عادتها کمکم شخصیت او را شکل میدهند. ممکن است بعد از ده یا بیست سال به فرزند دلبند خود نگاه کنید و او را بستایید، شاید هم از نتیجه چندان راضی نباشید. در هر دو حالت شما مسئول شکلگیری این شخصیت هستید. شما هستید که باید مهارتهای لازم را به او بیاموزید و از او انسانی قوی و موفق بسازید.
تعداد مهارتهایی که یک کودک نیاز دارد تا به فردی قدرتمند، مستقل و ستودنی تبدیل شود خیلی زیاد است. بااینحال صفاتی وجود دارند که معمولا در کودکان سرکوب میکنیم. صفاتی که در رشد اجتماعی و اقتصادی آنها تاثیر زیادی خواهد داشت.
توانایی اول: سوال پرسیدن
بچهها مدام سوال میپرسند. این چیست؟ او کیست؟ چرا اینطور است؟ چطور کار میکند؟ بعد از مدتی ما کلافه میشویم و میگوییم «نمیدانم، اینقدر سوال نپرس.» حواسمان نیست که با این جواب داریم یکی از مهمترین مهارتهای کودک خود را از بین میبریم.
سوال پرسیدن تنها به «چیست» و «چطور است» خلاصه نمیشود. کودک باید بتواند از ما سوال بپرسد. چرا به این مهمانی میرویم؟ چرا دیر غذا میخوریم؟ چرا تلویزیون جدید نمیخریم؟ این توانایی به کودک شما یاد میدهد که در آینده پرسشگر باشد و از مقامات بالاتر از خود سوال کند.
توانایی مهمتر این است که او بگوید «نمیدانم ولی سعی میکنم جواب را پیدا کنم».
ممکن است جواب خیلی از سوالهای او را ندانیم. میتوانیم با صبر و حوصله بگوییم «نمیدانم، بیا از گوگل بپرسیم.» یا «بیا با هم یک کتاب در این مورد بخوانیم.» بهاینترتیب علاوه بر روحیه پرسشگری، توانایی یافتن پاسخ سوالات ساده را هم به او میدهیم.
همچنین به او یاد میدهیم که اگر جواب یک سوال را نمیداند نباید از خود یک جواب بسازد. بلکه میتواند قبل از پاسخ دادن به سوالها در مورد آنها تحقیق کند. توانایی گفتن «نمیدانم» توانایی مهمی است؛ اما توانایی مهمتر این است که او بگوید «نمیدانم ولی سعی میکنم جواب را پیدا کنم».
توانایی دوم: مدیریت پروژه
شاید به نظر برسد که مدیریت پروژه برای کودک زیادی دشواری است؛ اما منظور ما از پروژه، پروژه فرستادن انسان به مریخ نیست. آماده شدن برای مهمانی، جمعکردن وسایل سفر، تمیز کردن انباری و خرید لباس نو هم پروژه هستند.
در برخی از پروژهها میتوانید او را با بچههای دیگر (فامیل، دوست یا خواهر-برادر) همراه کنید. به این شکل او میآموزد که در یک پروژه با دیگران همکاری کند.
yektanet.com
هفت مهارت ضروری کودکان
سپردن وظایفی که در حد توان کودک باشد، حس خوب «آدمبزرگ» بودن به او میدهد.
ابتدا پروژه را برای او تعریف کنید. بعد پروژه را به وظایف کوچکتر تقسیم کنید. وظایف را روی یک کاغذ بنویسید. هر مرحله که انجام شد در مقابل وظیفه یک تیک بگذارید. به او نشان دهید که با انجام یکرشته از وظایف ساده میتواند یک پروژه پیچیده را به پایان برساند.
اگر خودتان درگیر یک پروژه هستید، اجازه دهید فرزند شما بخش کوچکی از آن را بر عهده بگیرد؛ مثلا اگر درگیر پروژه تالیف پایاننامه هستید، میتوانید او را مسئول مرتبکردن کاغذها کنید. سپردن وظایفی که در حد توان او باشد به او حس خوب «آدمبزرگ» بودن میدهد.
توانایی سوم: خوشبخت بودن!
شاید باورش سخت باشد که خوشبختی یک حادثه نیست که در زندگی رخ میدهد. بلکه خوشبختی یک توانایی است که باید آن را بیاموزیم. به همین دلیل افراد مختلف در جوامع مختلف درک متفاوتی از خوشبختی دارند.
اگر فرزند خود را با توجه بیشازحد، نوازش و همبازیشدن با او خوشحال کنید، به او میآموزید که برای خوشبختی به دیگران وابسته باشد. اگر با هدیه، اسباببازی و لباس او را خوشحال کنید، او در اشیا به دنبال خوشبختی خواهد گشت.
«خوشبختیِ بیچیز» هنری ارزشمند است.
اما میتوانید به او بیاموزید که خوشبختی در درون او است. او میتواند در تنهایی خود بازی کند، کتاب بخواند، سریال ببیند، نقاشی کند، به خیالپردازی بپردازد و بیاموزد که تنهایی هم میشود خوشبخت بود. خوشبخت بودن به ابزار و لوازم رنگارنگ نیاز ندارد. «خوشبختیِ بیچیز» هنری ارزشمند است.
برای او بهترین الگوی خوشبختی شما هستید. اگر او ببیند شما با خرید ماشین نو خوشحال میشوید میآموزد که خوشبختی در گرو خرید ماشین جدید است. اگر از تماشای غروب و نوشیدن چای احساس خوشبختی کنید، او هم این عادت را میآموزد.
توانایی چهارم: پذیرش دیگران
احتمالا شما و خواهرها و برادرهایتان از نظر فیزیکی و فرهنگی شباهتهایی داشته باشید. دوستان و نزدیکان شما هم بهاحتمالزیاد روحیاتی نزدیک به خودتان دارند. اگر کودک شما همیشه در این محیط قرار بگیرد، فکر میکند تمام آدمهای طبیعی باید از این جنس باشند. او نمیتواند آدمهایی با ظاهر یا روحیات متفاوت را درک کند و بپذیرد.
بهتر است او را در معرض آدمهای متفاوت قرار دهید. آدمهایی با جنسیت، نژاد و سلایق متفاوت. خارجیها، ایرانیها، جنوبیها و شمالیها، آدمهای کوتاه و بلند، چاق و لاغر. به او بیاموزید که متفاوت بودن چیز فوقالعادهای است. کسی که معلولیت یا محدودیتی دارد، به تواناییهایی مجهز است که ما از آن بیبهرهایم.
من چطوری به درآمد ماهانه 45 میلیون رسیدم؟ میخوای یاد بگیری؟ کلیک کن
من چطوری به درآمد ماهانه 45 میلیون رسیدم؟ میخوای یاد بگیری؟ کلیک کن
پیشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
هفت مهارت ضروری کودک
کودکی که در معرض آدمهای متفاوت از جنسیت، نژاد و سلایق مختلف قرار میگیرد، میآموزد متفاوت بودن چیز فوقالعادهای است.
فرزندی که با این روحیه بزرگ شود میتواند در محیط کار راحتتر آدمهای مختلف را قبول کند، با خارجیها به تجارت بپردازد، روابط شخصی و کاری بسازد و موفقیت خود را تضمین کند.
بهترین شیوه برای یاددادن این مهارت، آموزش عملی است. اگر خودتان در مقابل او آدمهای متفاوت را طرد کنید، او هم توان پذیرش دیگران را از دست میدهد. اگر دوستانی از طیفهای مختلف داشته باشید، او هم توانایی پذیرش تفاوت را پیدا میکند.
توانایی پنجم: تغییر
کودک شما باید برای دنیایی آماده شود که در آن همهچیز مدام در حال تغییر است. محیط کار، همکاران، شرایط سیاسی، نرخ ارز و هر چیزی که فکرش را بکنید. دنیا نمیتواند در یک حالت بیتغییر بماند تا فرزند دلبند شما با خیال راحت سود کسب کند.
بعضی از والدین سعی میکنند بچههای خود را در یک وضعیت ثابت قرار دهند. چنین کودکی به لیوان، قاشق و بالش خود عادت میکند و هر تغییر برایش آزاردهنده است.
اگر کودک شما توانایی درک و تحلیل شرایط جدید را نداشته باشد، در دنیای پرتلاطم بزرگسالی پریشان و افسرده میشود.
منظور این نیست که نگذارید او به چیزی دل ببندد. بلکه در او این وهم را ایجاد نکنید که خوشحالی و آرامش در ثبات به دست میآید.
اگر کودک شما توانایی درک و تحلیل شرایط جدید را نداشته باشد، در دنیای پرتلاطم بزرگسالی پریشان و افسرده میشود. آدمهایی که مدام از تغییر گله میکند و ریشه تمام شکستها را در بیثباتیهای جهان میدانند، در کودکی یاد نگرفتهاند که در هر تغییر یک فرصت جدید وجود دارد.
توانایی ششم: استقلال شخصیت
«همه میخواهند پیتزا بخورند، پس تو هم باید پیتزا بخوری!» این نصیحت شاید تهیه شام را راحتتر کند، اما یکی از بدترین نصایحی است که میتوانید به کودک خود بکنید. هیچ ایرادی ندارد که او سلیقه خود را داشته باشد و بتواند مستقل از دیگران کاری را بکند که دوست دارد.
او میتواند در مورد موسیقی، لباس و چیزهای دیگر سلیقه داشته باشد. لازم است بداند که او فردی مستقل است و نباید همیشه از انتخاب جمع پیروی کند.
مهارت ضروری کودک
باید به کودکمان اجازه دهیم سلیقه خود را داشته باشد و انتخاب کند.
البته همانطور که گفتیم همیشه هم قرار نیست همهچیز بر وفق مراد او باشد. در مواردی لازم است که او بتواند وضعیتهای متفاوت را درک کند و خود را با آن تطبیق دهد.
منظور این است که نباید شرایط را مدام به او تحمیل کرد. به همین ترتیب نباید او اجازه داشته باشد دلخواه خود را به دیگران تحمیل کند. در کنار استقلال، کودکان باید یاد بگیرند که دیگران هم مستقل هستند و سلایق خود را دارند.
توانایی هفتم: توانایی مشورت کردن
در موارد زیادی کودک با دو انتخاب به شما مراجعه میکند. معمولا ما، یکی را برایش انتخاب میکنیم؛ مثلا ممکن است او در انتخاب دو لباس مردد باشد. آنها را به ما نشان میدهد و کمک میخواهد. ما میگوییم «اینیکی را بپوش» و تمام.
بجای این کار ما میتوانیم خوبیها و بدیهای دو انتخاب را به او بگوییم. «اگر این لباس را بپوشی سردت خواهد شد پس بهتر است یک کاپشن هم برداریم. آنیکی گرمتر است اما رنگش خیلی به شلوارت نمیآید.» مشورت میتواند با جمله «حالا خودت فکر کن و ببین با کدام راحتتری» تمام شود.
به این ترتیب او یاد میگیرد که الزاما نباید از نظر دیگران پیروی کند.
همچنین شما میتوانید با او مشورت کنید. حتی اگر موضوع پیچیدهتر از آن است که او بتواند درک کند، همین که در تصمیمهای مهم همراه شما باشد به او حس خوبی خواهد داد.
اگر با کودک خود مشورت میکنید، همیشه لازم نیست نظر او را بپذیرید. بهاینترتیب او یاد میگیرد که الزاما نباید از نظر دیگران پیروی کند؛ اما حواستان باشد که همیشه نظر او را رد نکنید. اگر پیشنهاد خوبی داد او را تشویق کنید.
شاید تا حالا چندین بار به این موضوع فکر کردید که یک سایت در چه صورتی خوب به حساب می آید و یا در واقع یک وب سایت خوب چه شرایطی باید به همراه داشته باشه؟ در این مقاله 7 ویژگی یک سایت خوب رو براتون آماده کردیم .
به علاوه توی این مقاله قصد دارم چند تا از ویژگی هایی که یک سایت رو به یک کسب و کار اینترنتی خوب و مناسب تبدیل خواهد کرد ، بهتون معرفی کنم تا با به کارگیری اونها بتونید یک مسیر مشخصی رو برای موفقیت کسب و کاری که روی وب سایت خودتون بنا کردید به همراه بیاورید.
در ابتدا باید این رو بگم که یک کسب و کار برای اینکه بتونه یک آینده خوبی رو تضمین کرده داشته باشد، باید در درجه اول روی نام تجاری و یا همون برند خودش تمرکز خیلی زیادی رو بکند.
پس شما سعی کنید بهترین اسم رو برای کسب و کاری که قراره توی دنیای وب داشته باشید تصمیم بگییرید.
بعد از اینکه یه اسم خوب برای کار خودتون انتخاب کردید، حالا باید به املای اون توجه کنید که به چه شکلی باشه و غلطی در اون نباشه و از همه مهمتر اسمی که انتخاب کردید منطقی باشه و اصطلاحا به کسب و کار شما بخوره.
حالا با انتخاب اسم و خرید دامنه، به سراغ این میریم که چه کاری انجام بدیم تا سایت ما به یک سایت خوب و جذاب در اینده تبدیل بشه.
1. رابط کاربری ساده و جذاب و گیرا
فرض کنید که قراره یک سایتی درست کنید که توی اون فروش آنلاین انحام بشه، مسئله ای که باید خیلی بهش دقت کنید این هست که به صورت کامل همه امکانات و اطلاعات رو به صورت اینترنتی در اختیار مشتری خودتون قرار بدید. با انجام این کار در مشتری اعتماد ایجاد میکنید و باعث میشید که مشتری یک خرید بی دغدغه و راحت رو تجربه کنه.
به طور کلی برای داشتن یک رابط کاربری ساده و جذاب و گیرا ، باید دراول کار یک راهی رو برای ارتباط و تماس بهتر و ساده تر در نظر بگیرید.
همونطور که خودتون میدونید در فرآیند بازدید از یک سایت، مردم علاقه دارند که توی هر صفحه ای از وب سایت شما میباشند به راحتی هر چه تمام تر به صفحه ای که دلخواهشون هست راهنمایی بشن و با این کار در صورت نیاز، سفارش خودشون رو ثبت خواهند کرد، به سادگی بتونند با شما تماس بگیرن، توی سایت شما عضو بشن، به ایمیل شما دسترسی پیدا کنند، خدمات و محصولات شما رو ببینند و مواردی از این قبیل.
برای داشتن یک رابط کاربری خوب و جذاب و گیرا، خودتون رو جای مشتری بزارید و تصور کنید که وقتی کاربران به سایت شما اومدن دنبال چی هستند و چه هدفی رو از اومدن به سایت شما دنبال خواهند کرد؟
با قرار دادن خود به جای مشتری، حتما به نتایجی دست پیدا میکنید که در نهایت به ساخت یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند منجر میشه.
2. دادن اطلاعات صحیح و مرتبط با کسب و کار خودتان
همونطور که خودتون بهتر میدونید یک رستوران برای اینکه بتونه توی کارش به موفقیت برسه، نیاز به این داره یک منو از غذاهای خودش داشته باشه تا با استفاده از اون بتونه به راحتی مشتریان خودش رو از غذاهایی که ارائه میده، مطلع کنه.
شما هم توجه کنید در هر کسب و کاری که هستید باید به این موضوع توجه خاصی بکنید. در واقع شما باید اطللاعات کاملی از کسب و کار خودتون رو در جایی داشته باشین تا به کمک اون بتونید مشتریان و کاربران رو از کاری که انجام میدید آگاه کنید.
به طور مثال شما اگه توی صنعتی مشغول به فعالیت میباشید که خدمات خاصی رو به مشتریانش ارائه میده، مثلا: خدمات فیلمبرداری عروسی دارید؛ کاری که باید انجام بدید این هست: همه کارهایی که انجام میدید رو با ریز جزئیات اون توی وب سایت بگذارید.
کار دیگه ای که حتما باید انجام بدهید این هست که نظرات و پیشنهادات مشتریان و مخاطبان خودتون رو در هر حوزه ای که فعالیت میکنید، توی سایت قرار بدید و با این کار اعتماد مشتریان خودتون رو بیشتر جلب کنید.
یادتون باشه که باید سایت رو طبق نیازها و علاقه های مخاطبان طراحی کنید تا بتونید اغلب یک سری مخاطب خاص رو برای خودتون به همراه خواهد آورد.
نکته ای رو که لازم میدونم به اشاره کنم این هست که سعی کنید قبل از طراحی سایت برای کسب و کارتون، حتما سایت های رقیبانتون رو بررسی کنید.
برای نمونه اگه شما در حوزه فروش کفش فعالیت میکنید، نیاز به این دارید تا بهترین رقیب خودتون رو توی این حوزه شناسایی کنید و بعد از بررسی کامل سایتش، دلایل موفقیتش رو پیدا کنید و مهمتر از همه ببینید که از چه سبکی برای تولید محتوا استفاده کرده تا مخاطبان رو به سمت خودش جذب کنه.
انجام تمام این کارها باعث میشه که شما با قرار دادن چند اطلاعات مهم در سایتی که دارید، پُرقدرت تر در کار خودتون ظاهر بشید.
3. گذاشتن لینک های شبکه های اجتماعی در سایت ها مختلف
این روزها دیگه تقریبا کسی نیست که از اهمیت شبکه های اجتماعی با خبر نباشه و ندونه که چقدر این موضوع میتونه توی موفقیت کسب و کارش نقش داشته باشه.
امروزه چندین شبکه اجتماعی هستند که شما برای پیشرفت کسب و کار خودتون باید در اونها عضو بشید و اطلاعات اونها رو توی سایتتون قرار بدید.
حتما باید این رو هم بگم که فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، آپارات، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین جزو شبکه هایی هستند که این روزها بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفتند.
شاید بگید که چه ضرورتی داره که توی شبکه های اجتماعی فعال باشیم؟
باید گفته بشه که فعالیت در شبکه های اجتماعی و نمایش لینک های ارتباطی اونها توی وب سایت شما، برند شما رو مطرح و شناخته تر خواهد کرد و این کار موجب پیشرفت سئوی سایت شما هم خواهد شد و خودتون بهتر خواهید دانست پیشرفت سئویی یعنی چی.
کاربری موبایل جزو مهم ترین ویژگی یک سایت محسوب میشود
4. دسترسی خوب و راحت از طریق موبایل
تا چند سال قبل ، طراحی سایت ها برای کامپیوتر انجام میگرفت. ولی امروزه وب سایت ها برای هر وسیله ای که به اینترنت وصل خواهند شد ، طراحی خواهد شد. پرسش که براتون پیش خواهد آمد این هست که لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل هر کدومشون در اندازه های مختلفی میباشند و این کار چطور امکان پذیر خواهد بود؟
ریسپانسیو کردن یا همون طراحی تعاملی باعث میشه تا سایت شما توی هر سایزی نمایش داده بشه و با همه صفحه نمایش ها سازگاری داشته باشه.
شما میتونید یک کد HTML رو بسازید که موجب خواهد شد تا نوار کناری سایت شما قرار بگیرد و 20درصد از عرض صفحه نمایش رو در برخواهد گرفت و 80درصد بقیه برای وب سایت شما باقی خواهند ماند.
جالبه بدونید گوشی های تلفن همراه دیجیتالی و تبلت، ترافیک سایت شما رو در حد زیادی افزایش میدن. پس وقتی که یک سایت قابلیت دسترسی با موبایل رو داشته باشه، تعداد افرادی که به سایتتون مراجعه میکنند بیشتر میشه.
تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده که نشان دهنده این است که 70درصد فرآیندهای تکمیلی توی سایت ها به صورت روزانه توسط موبایل ها انجام میشه.
این موضوع نشون میده که بیشتر افراد تمایل دارند که از طریق موبایل به کارهای اینترنتی خودشون برسند.
خودتون هم اگه بیشتر دقت داشته باشید خواهید دید که اگه توی خیابونی قرار داشته باشید و به دنبال یک رستوران خوب باشید، حتما از گوشی هوشمند برای این کار کمک میگیرید ویک ساعت به رستورانی که قصد داشتید میرید و غذای مورد نظرتون رو میل خواهید کرد. بنابراین با توجه به این موضوع، سایت شما باید برای گوشی های موبایل هوشمند دسترسی خوبی داشته باشه.
پس با این همه توصیفی که داشتم شما باید بیشتر از همه سعی کنید تا از ابزارهای مختلف برای بهبود نسخه موبایلی وب سایت خودتون استفاده کنید تا از رقبا عقب نمونید.
5. اختصاص یک فضای میزبانی مناسب
باید یک فضای میزبانی خوب با توجه به ظرفیت سایتی که دارید تهیه کنید. حتی نظرم این هست که ظرفیت هاست شما بیشتر از چیزی باشه که نیاز دارید و سعی کنید هزینه اون رو هم به صورت ماهیانه پرداخت بپردازید.
نداشتن یک فضای میزبانی مناسب برای کاربران، میتونه از جهات دیگه ای برای شما ایجاد هزینه بکنه. قطعا خودتون تجربه وبگردی دارید و خوب میدونید که سایت کند و آهسته چقدر میتونه خسته کننده و ناامید کننده باشه.
سرویس میزبانی ضعیف میتونه رتبه سایت شما رو به شدت کاهش بده و از همه مهمتر اینکه ترافیک سایت شما هم کم میشه و در نتیجه خیلی سخت به خواسته ای که از وب سایت خودتون دارید، میرسید.
امنیت ویژگی یک سایت خوب است - مشاور سئو
امنیت ویژگی یک سایت خوب است
6. تامین کردن امنیت وب سایت
اگه شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و قرار هست که از طریق اون فروش داشته باشید، برای امنیت وب سایت خود باید گواهی ssl تهیه کنید. این گواهی کاری میکنه ترس شما و مخاطبانی که دارید از ثبت اطلاعات از بین بره و این کار رو با رمزگذاری ارتباط بین شما و کاربران به طور دقیق انجام میده.
همونطور که میدونید سرقت اطلاعات در دنیای وب زیاد شده و شما ملزم به این هستید که حتما امنیت وب سایت خودتون رو بیشتر از قبل جدی بگیرید.
7. ارائه اطلاعات تماس
از نظر من یکی از کارهای مهم، ثبت اطلاعات تماس توی سایتتون هست! پس باید یک صفحه اختصاصی برای اطلاعات تماس داشته باشید تا کاربران در صورت لزوم به راحتی بتونند با شما ارتباط برقرار کنند.
حالا براتون سوال پیش میاد که اطلاعات تماس شامل چه چیزهایی میشه؟
باید بگم که شما باید در ابتدا یک صفحه اختصاصی برای این کار ایجاد کنید و بعد در اون آدرس ایمیل، تلفن ثابت، فرم تماس، لینک شبکه های اجتماعی مربوط به کارتون و اگه فکر میکنید خیلی لازم هست شماره همراه خودتون رو هم قرار بدید.
هیچ چیزی برای کاربران ناامید کنندهتر از این نیست که نتونند با شما ارتباط برقرار کنند. چون شما سایت دارید که تعامل خودتون با مشتری رو بیشتر کنید.
موضوعی رو که لازم میدونم بگم این هست که برای ثبت اطلاعات تماس نباید از عکس استفاده کنید. شما باید قابلیت کلیک کردن روی اونها رو ایجاد کنید تا مثلا کاربر اگه خواست به شبکه های اجتماعی شما بره، با یک کلیک به راحتی بتونه وارد اون صفحه بشه و کاری که مدنظرش هست رو انجام بده.
خوب میدونید که تلفن های هوشمند امروزی همشون قابلیت این رو دارند که با یک کلیک روی شماره برای شما تماس ایجاد کنند.
از گوگل اپ هم استفاده کنید و آدرس جیمیل خودتون رو در اون وارد کنید تا کاربران بتونند از طریق کلیک روی اون به صفحه پیام رسان شما دعوت بشن.
به طور کلی باید دغدغه کاربر رو برای اینکه بتونه به شما دسترسی باشه تا جایی که میتونید کم کنید تا از این طریق بیشترین مخاطب رو برای خودتون داشته باشید.
سئو اینستاگرام چیست؟ آیا اصلا چنین مفهومی وجود خواهد داشت ؟ آیا اینستاگرام موتور جستجو میباشد که ما به فکر سئو آن میفتیم؟! چرا باید سئو در اینستاگرام را بپذیریم و کار کنیم ؟ همه این سوالات جواب هایی کاملا منطقی میباشند. درحقیقت منشا بحث سئو تبلیغاتی اینستاگرام ریشه در بازار داغ تکنیک افزایش فروش با افزایش تعداد فالوور اینستاگرام دارد.
بیشتر بخوانید: خدمات بهینه سازی سایت
صد در صد همه ما می دانیم که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است و به هیچ عنوان نباید آن را مشابه یک موتور جستجو نظیر گوگل تلقی کرد و بحث سئو را به آن نسبت داد.
ما به شما کمک میکنیم که طرز تفکر خود درباره سئو اینستاگرام را به سمت درست جهت دهی کنید. در واقع قرار است که با هم بهینه سازی پیج اینستاگرام را با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، یاد بگیریم. در انتهای مقاله نیز با بیان نکات و ترفندهای ناب و بسیار کاربردی در راستای سئو و بهینه سازی پیج اینستاگرام، شما را شگفت زده خواهیم کرد، ترفند هایی که کمتر گفته و یافت می شوند ♥
حالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد اینترنتی | 100% کارساز
پیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.
سئو اینستاگرام چیست؟
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
خیلی جالب است که ما دانسته در مورد چیزی صحبت میکنیم که به غلط رواج پیدا کرده است، ولی چاره ای نیست باید بپذیریم و به سوال پر مفهوم سئو اینستاگرام چیست؟ یک پاسخ قاطع دهیم. اینستاگرام یکی از چندین شبکه اجتماعی مطرح دنیا با تعداد کاربران فعال میلیاردی است، که مثل گوگل دارای یکسری الگوریتم ها (بصورت خیلی محدود) است، ولی چون همانند گوگل به کاربر و تجربه کاربری با استفاده از اطلاعات هوش مصنوعی و تعاملات قبلی کاربر، اهمیت می دهد، بحث سئو را به آن وارد کرده اند.
به دلیل یکسری شباهت هایی که در عملکرد اینستاگرام با موتور های جستجو وجود دارد، رنگ واقعیت به موضوع سئو پیج اینستاگرام بخشیده شده است. ولی لب کلام و منظور از جنجال سئو اینستاگرام، بهینه سازی پیج اینستاگرام با هدف تبدیل کاربران به فالوور، افزایش تعداد فالوور و در نتیجه فروش بیشتر است. کاری که در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر تلگرام نیز با شکل دیگری در حال انجام است، ولی بخاطر پرطرفدار بودن و اقدامات اخیر خود این رسانه، بحث سئو پیج اینستاگرام قوت گرفته است.
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام
سئو اینستاگرام,سئو اینستاگرام چیست؟,سئو پیج اینستاگرام
بعد از فراهم کردن ابزارهای تولید تصویر و فیلم، باید حساب اینستاگرام خود را به حالت حرفه ای یا بیزینسی تبدیل کنید، زمانی که اکانت خود را به حالت عمومی و تجاری تبدیل کردید، قدم های زیر را مرحله به مرحله پیش روید. آموزش سئو اینستاگرام را با نه گام زیر برایتان خلاصه و مفید شرح خواهیم داد. مطمئنا با انجام 9 گام زیر و رعایت نکات مخصوص هر کدام، از پس سئو در اینستاگرام به خوبی برمی آیید.
1- بهینه سازی نام کاربری
در جستجوی اینستاگرامی بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید هدفمند رعایت شود. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده و سهولت خواندن داشته باشد. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی اهراز کرده و با یک نام با مصمی در همه جا شناخته شوید.
بهتر است نام تجاری پیج اینستاگرام شما متناسب با نام شرکت، کسب وکار ، کلمات کلیدی مهم یا برند شما باشد. برای نمونه نام تجاری مرسدس بنز را در پیج اینستاگرامش در عکس زیر مشاهده می کنید، می بینید که در نهایت سادگی و بدون استفاده از اعداد یا کاراکترهای خاص و فقط با نام کاربری برند تجاری خود، چقدر زیبا عمل کرده است.
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
2- بهینه سازی مشخصات
در قسمت مشخصات یا بیو پیج، سعی کنید برای بهبود سئو پیح اینستاگرام، از کلمات کلیدی مهم مربوط به برند یا تجارت خود استفاده کنید. درباره این که چه کسی هستید و چطور می توانید برای دنبال کنندگانتان مفید باشید در قسمت توضیحات پروفایل صحبت کنید.
اگر وب سایتی دارید حتما لینک آن را در قسمت مشخصات پروفایل قرار دهید. بهتر است لینک صفحه اصلی سایت خود را برای این کار استفاده نکنید و برای این منظور یک لندینگ یا صفحه مخصوص مخاطبان اینستاگرام در نظر بگیرید. حتی می توانید لینک هر محصول را در عکس مربوطه بگذارید و کاربران با کلیک عکس، وارد صفحه فروش آن محصول در سایت شوند.
3- بهینه کردن عکس ها
بزرگترین رسالت اینستاگرام، ارائه محتوای بصری با کیفیت است. عکس ها آنچنان باید زیبا، واضح و مفهومی باشند که هر فردی بلافاصله آنچه را می بیند درک کند. اینستاگرام از فناوری تشخیص تصویر استفاده می کند، یعنی عکس ها را با توجه به محتوا، طبقه بندی می کند، یعنی عکسی را منتشر کنید که مرتبط و بهینه باشد.
باید به تولید عکس های اینستاگرامی و نکات ریز آن بسیار دقت کرد، در حدی این قضیه مهم است که طبق یک بررسی دریافته اند که بطور مثال پس زمینه آبی 24% بیشتر از سایر رنگ های پس زمینه در جذب مخاطب و افزایش سئو در اینستاگرام، موثر عمل کرده است، عکس زیر تصدیق کننده این بررسی است.
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین Alt استفاده کنید. افراد کم بینا بیشترین بهره را از متن جایگزین Alt می برند. Alt برای ربات های جستجوگر هم بسیار مهم است. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده سازی کرده است.
بعد از بارگیری عکس در قسمت تنظیمات پیشرفته می توانید از قابلیت Alt برای عکس در اینستاگرام بهره مند شوید و سئو پیج اینستاگرام را انجام دهید. در واقع، اهمیت دادن و ایجاد این چنین قابلیت هایی توسط این پلتفرم، بحث سئو در اینستاگرام را مطرح و حتی خیلی داغ کرده است.
4- بهینه سازی برچسب جغرافیایی
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
اینستاگرام امکانی دارد که با استفاده از آن به راحتی می توانید اطلاعات موقعیت مکانی خود را درج کنید، افرادی که دنبال این مکان هستند خیلی آسان متوجه حضور شما می شوند، مخصوصا در جستجوی فروشگاه های محلی یا تاسیسات، برچسب گذاری مکانی معجزه می کند. کاربرد جذاب اطلاعات موقعیت مکانی در اینستاگرام اینجاست که گاها شما با موقعیت فعلی که برای محصول خود ثبت کرده اید نتیجه نمیگیرید، خیلی راحت میتوانید از گزینه تغییر آدرس و موقعیت مکانی بهره مند شوید و اسم مکانی را درج کنید که کاربرانتان دوست دارند این محصول متعلق به آنجا باشد، یعنی بهره گیری از ترفند قدرت تخیل در اینستاگرام!
5- بهینه سازی متن های ارسالی یا کپشن ها
با نوشتن و بهینه سازی محتوای متنی خود در پست ها یا کپشن ها بر اساس کلمات مهم حوزه کاری خود، به موفقیت های خوبی می رسید. هر چند تعداد این کلمات کلیدی با توجه به امکانات فعلی اینستاگرام محدود است، اما تاثیر شگرفی دارند.
کپشن را با انشاء نویسی اشتباه نگیرید! در کپشن نویسی یا زیرنویسی پست های خود، سعی کنید خواندن متن را با ارائه حداقل اطلاعات مورد نیاز کاربر، کاملا خوانا و مفید کنید. همان قدر که برای تولید محتوای پست ها وقت می گذارید، برای کپشن نویسی هم باید همان اندازه اهمیت قائل شوید. کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند.
در زمان نوشتن کپشن گیرا، حتما به موارد زیر دقت نمایید:
شناخت مخاطب : تیپ، شخصیت، علایق، طرز فکر و نوع مخاطب پیج خودتان را بشناسید. به محدوده سنی، جنسیت مخاطب خود دقت کنید و از دغدغه ها و نیازهای متناسب با آن قشر صحبت کنید.
تعیین اهداف کپشن : هدف خودتان را از نوشتن کپشن تعیین کنید، اینکه می خواهید ذهن کاربر خود را به چه سمتی، با چه ایده و برنامه ای سوق دهید، مهم است.
به اندازه بنویسید : از گزافه گویی در کپشن نویسی بپرهیزید، چرا که با این کار فقط، حوصله کاربر را به سر میبرید! در پاراگراف های کوچک، با ترکیب متن و ایموجی های جذاب، مخاطب را راغب خواندن محتوای خودتان کنید.
6- بهینه سازی هشتگ
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
هشتگ ها همراهان وفادار و قابل اعتماد برای کاربران اینستاگرام هستند و تعامل بالایی را از خود نشان داده اند، اگر قصد دیده شدن دارید حتما باید به هشتگ گذاری هدفمند جهت بهبود سئو پیج اینستاگرام خود، اهمیت بدهید. هشتگ ها به عنوان کلمات کلیدی اضافی عمل می کنند. زمانیکه شما صاحب یک پیج عمومی هستید و در پست خود از یک هشتگ استفاده میکنید، پیج شما در نتایج آن هشتگ نمایش داده می شود، این است تاثیر هشتگ گذاری در سئو اینستاگرام!
همیشه برای جذب مخاطبین بیشتر از هشتگ های محبوب و جدید مرتبط با کلمات کلیدی کسب و کار خود استفاده نمایید. خودتان جهت افزایش تعامل، هشتگ های شخصی با کلمات کلیدی مهم تولید کنید و آنها را فعالانه تبلیغ کنید. سعی کنید هشتگ گذاری مرتبط و برند دار انجام دهید. کمپین های مختلف با استفاده از قدرت هشتگ گذاری ترتیب دهید. به یک نمونه موفق هشتگ گذاری با کلمات کلیدی مرتبط در عکس زیر دقت کنید.
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
در استوری و پست های خود از برچسب و هشتگ گذاری پیج های معروف افراد یا شرکت های مرتبط و برتر در حوزه فعالیت خود غافل نشوید، اینگونه ممکن است متقابلا شما هم مورد توجه آن ها قرار بگیرید، بدین منظور بهتر است ابتدا لیستی از پیج های مطرح و مشهور مرتبط با شغل خود را تهیه کنید.
ایده های هشتگ گذاری موفق را از بررسی و تحلیل رقبای موفق خود، الهام بگیرید. حتما از هشتگ های مرتبط با منطقه خود، جهت تبلیغ موثر در منطقه بهره ببرید. البته نیاز نیست استراتژی هشتگ اینستاگرام را برای خود خیلی پیچیده کنید.
7- خارج از پیج اینستاگرامی خود یک کاربر فعال باشید
حداقل 30 دقیقه در روز شما باید پست های دیگران رو ببینید، نظرات کامل و دقیق بدهید و با آنها اینگونه تعامل برقرار کنید، اگر با نظرات خوب خود، نشان دهید که آنها برایتان اهمیت دارند، اعتماد افراد را جلب می کنید و طرف را وسوسه می کنید که به پیج شما هم سری بزند و شما را بشناسد، افزایش بازدید باعث بهبود سئو در اینستاگرام و در نتیجه افزایش فروش می شود.
8- ارسال مداوم
نه تنها در مورد اینستاگرام بلکه در هر رسانه و موتور جستجویی، امر بروز رسانی مداوم اطلاعات، حاکم است. تقریبا تمامی کاربران، اگر متوجه این شوند که پیج یا سایتی در مدت زمانی بیشتر از حد معمول بروزرسانی و آپدیت نمی شود خیلی راحت تصمیم به ترک آن اکانت می گیرند.
در اینستاگرام باید فعال باشید و بطور مداوم اطلاعات متنوعی را از طرق مختلف به فالوورهایتان منتقل کنید تا طرفداران میلیونی پیدا کنید و خیلی چرب و راحت بفروشید هر آنچه برای فروختنش سختی کشیدید.
9- پیشنهاد ویژه یا مسابقه
برگزاری مسابقات یا کمپین های ویژه، کاربران زیادی به پیج شما جذب می کنند، شما می توانید در یک کمپین هدفمند با برنامه ریزی دقیق و پیشنهادات جذاب ( از تخفیفات هیجانی گرفته تا هدایای ویژه ) کاربران یا فالورهای زیادی را با هدف خرید محصول، روانه وب سایت یا پیج اینستاگرامی خود بکنید و علاوه بر اینکه، فروش محصول خودتان را چندین برابر می کنید، به سئو اینستاگرام پیج خود نیز، زلزله روبه رشد وارد می کنید.
در این شکی نیست که هدف از سئو در اینستاگرام، کمک به کسب و کارها و فروش محصول است، هدف اصلی اینستاگرام هم، کمک به کسب و کارهای اینترنتی و افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی است. اگر میخواهید اسم برند شما بر سر زبان ها بیفتد، حتما به برگزاری کمپین و مسابقات هیجان انگیز اینستاگرامی فکر کنید.
سئو اینستاگرام در گوگل
برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، محبوبیت به تنهایی در اینستاگرام کافی نیست. نباید تنها به خود اپلیکیشن اینستاگرام بسنده کنید. سئو پیج اینستاگرام در گوگل باعث می شود که کاربران بیشتر و هدفمند تری به سوی اکانت شما روانه شوند. اما دیده شدن و ایندکس شدن اکانت اینستاگرام در گوگل به دلیل عدم توانایی و محدودیت crawl کردن ربات های گوگل در حساب اینستاگرام، به سادگی امکان پذیر نیست و نیاز به انجام عملیاتی خاص دارد. ابتدا باید قدم های مربوط به ثبت پیج اینستاگرام در گوگل را برداشت.
ثبت اینستاگرام در گوگل
ثبت اینستاگرام در گوگل جهت بهینه کردن پیج اینستاگرام و افزایش فروش، الزامی است. اما چطور؟؟ با گام های زیر:
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
با درک گام های بالا یاد می گیرید که چطور پیج اینستاگرام خود را برای گوگل بشناسانید. سخت نیست، ابتدا باید کلمات کلیدی مهم حوزه کاری و برند خود را از طریق سرچ در گوگل یا اینستاگرام شناسایی کنید، برای مثال حرفه شما سئو سایت است، آموزش سئو، سئو وردپرس، سئو سایت و… کلمات مهم این حوزه هستند.
در گام دوم باید براساس کلمه کلیدی شاخص یا برند خود یک نام دهن پر کن برای اکانت اینستاگرام خود انتخاب کنید، طوری که معرف برند و کار شما باشد.
در گام سوم، بیوگرافی پیج خود را براساس همین کلمات کلیدی شاخص بهینه نویسی کنید، لینک سایت خود را قرار بدهید، خودتان و هدفتان را جامع و مختصر معرفی کنید. در گام چهارم، کپشن های عکس ها، ویدئو ها و پست های خود را حداقل در دو الی سه پاراگراف براساس کلمات کلیدی مهم، بهینه نویسی کنید، سعی کنید پاراگراف اول را با کلمات شاخص، طوفانی شروع کنید.
اما گام پنجم، مربوط به بهینه کردن هشتگ ها براساس کلیدواژه های لیست شده است. حتما 20 الی 30 هشتگ مرتبط با عبارات کلیدی خوب، بسازید. در ششمین گام مطمئن شوید که پیج خود را با غیر فعال کردن آیکون Privacy Account در قسمت Settings، عمومی کرده اید. حال وارد گام هفتم که بیزینسی کردن حساب اینستاگرام است، هر چند به این گام مهم در بخش های قبلی اشاره کردیم، اما به قدری مهم است که باید دوباره ذکر کرد.
از قسمت Settings→Account→Switch to professional account، به اکانت بیزینس سوئیچ کنید.
و اما قدم هشتم که خیلی خیلی مهم است، اگر سایت یا وبلاگی دارید، از پیوند زدن مستقیم صفحات سایت به لینک دقیق پست های اینستاگرام غافل نشوید. یعنی از محتوای مربوط و مشابه سایت، به یک پست اینستاگرام در پیج خود دقیقا و مستقیما لینک بدهید. کپی دقیق لینک هر پست را از سه نقطه بالای پست ها در اینستا بردارید. اینگونه کاربران، مستقیما از گوگل وارد اینستاگرام می شوند.
در آخرین قدم، از طریق سایت Graph Knowledge ، Schema.org، برای گوگل تعیین کنید که برند شما در کدام شبکه های اجتماعی یا کانال ها و با کدام اکانت فعال است. سعی کنید با یک نام یا برند واحد در همه جا ظاهر شوید.
شما با هر گامی که در جهت سئو اینستاگرام در گوگل بر می دارید، بازدید های پیج خود را افزایش و قطعا فروش خود را چندین برابر می کنید.
پروتکل اینستاگرام
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
همگی شاهد این بودیم که در چند وقت اخیر اینستاگرام، کاربرانش را با بستن پیج، کم کردن ویوها و… خیلی اذیت کرد. هر کسی از این مشکلات یک تحلیلی کرد و راه کاری پیشنهاد داد، اما اصل قضیه چه بود؟! آیا واقعا پروتکل اینستاگرام در 2021 تغییر کرده است؟ آیا تغییر الگوریتم اتفاق افتاده بود؟ آیا اینستاگرام، سال به سال قرار است الگوریتم های خود را تغییر دهد؟! اگر این گونه باشد، ما برای سئو اینستاگرام خود چه استراتژی های جدیدی را به کار ببندیم؟ بهترین و تخصصی ترین پاسخ ها برای این سوالات را در چند سطر زیر خواهید یافت.
الگوریتم یا پروتکل اینستاگرام براساس هوش مصنوعی است، یعنی قرار نیست سال به سال عوض شود، بلکه این اپلیکیشن، بر اساس اطلاعاتی که لحظه به لحظه جمع می کند، خودش را تغییر می دهد و ما متوجه این تغییرات در هفته و ماه نخواهیم شد، یک دفعه شاهد اتفاقات عجیب و غریب خواهیم شد. آپدیت اصلی اینستاگرام در سال 2021، حرکت به سمت User Friendly شدن و دادن احساس خوب به کاربرانش است.
چرا شاهد اتفاقات غیر منتظره و تعجب برانگیز اخیر در اینستاگرام هستیم؟! چون این پلتفرم اجتماعی تصمیم گرفته است که انسان دوستانه تر شود و برای جلب رضایت کاربرانش، پست های مزخرف را حذف کند، در نتیجه محتوای ارزشمند را برای آنها به نمایش در بیاورد. تا بتواند مخاطبان را بیشتر در درون اپلکیشن نگه دارد و بازدهی بالاتری داشته باشد.
اگر پروتکل اینستاگرام قرار بود سال به سال تغییر کند، همه کاربران متوجه ساز و کار این پلتفرم می شدند و برخی از بی راهه ها سعی در دور زدن اصول داشتند. برخی افراد در سال های قبل برای اکانت خود، ویو فیک خریدند تا بازدید های پست بالاتری بگیرند یا حتی لایک فیک، save و share فیک خریدند تا پست و پیجشون در اکسپلورر دیده شود و بالا بیاید، حواستان باشد که امسال و با این آپدیت الگوریتم اینستاگرام، به احتمال زیاد این نوع پیج ها بسته خواهند شد.
همه پلتفرم های بازاریابی و اجتماعی نظیر گوگل، اینستاگرام، تیک تاک و… عملکردشان براساس هوش مصنوعی می باشد و سعی میکنند به تجربه کاربری بهای بیشتری دهند، چون میخواهند اوج مخاطبان را به خود جلب کنند و از رقبا عقب نمانند. شما برای سئو در اینستاگرام نیازی نیست که به فکر حلاجی این الگوریتم ها باشید تا راه میانبر کشف کنید.
برای سئو اینستاگرام و دیده شدن پیج خود در صدر اکسپلور ، کافیست که محتوای ارزشمند و غنی تولید کنید تا این پروتکل ها، همگی خود به خود با شما سازگار شوند و افراد بتوانند عاقلانه و با میل خود مطالب شما را دنبال و آرشیو کنند یا حتی فوروارد کنند. همانطور که می دانید سیو و فوروارد بطور همزمان، معجزه سئو اینستاگرام محسوب می شوند، احتمالا در 2021، لایک حذف شود!
الگوریتم اینستاگرام 2021
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
حذف کردن لایک یکی از بهترین تغییراتی است که می تواند در الگوریتم اینستاگرام 2021 اتفاق بیفتد. اینستاگرام حدودا از دو سال پیش در پی هدف پاک کردن لایک است تا محتوایی ارزشمند برای کاربرانش تولید کند و پیج هایی معتبر را برای آنها به نمایش درآورد. در تایید این مورد باید گفت که رفتار های اخیر اینستاگرام نشان داده که تعداد ذخیره شدن پست ها یا آرشیو آنها برایش خیلی مهمتر از تعداد لایک ها است. پس به جای Like، روی save و share تمرکز کنید.
جهت بهبود سئو اینستاگرام 2021، به call to action یا CTA پیج خود بیشتر بها بدهید و از فالوورها یا دنبال کننده های خود بخواهید که بجای لایک کردن پست های شما، آنها را save، آرشیو یا فوردارد کنند، انجام همزمان سیو و فوروارد جهت بهبود سئو در اینستاگرام، غوغا به پا می کند. انجام همزمان این دو کار نشان دهنده ی کاربردی بودن و بدرد بخور بودن پست بوده است.
از دیگر تغییرات الگوریتم اینستاگرام 2021 به موارد زیر می توان اشاره کرد:
اینستاگرم هوشمندتر شده است، برای سنجش بازخورد، وقتی که یک پست را منتشر می کنید در دقایق اول به تعداد محدودی از کاربران نشان داده می شود، اگر پست بازخورد خوبی از طرف کاربران در ساعات اولیه نشان داد، پست به اکسپلورر ورود پیدا می کند. تعداد save، share و like، نشان دهنده باب میل بودن پست برای درصد بیشتری از فالوورها است.
میزان فعالیت روزانه برای سئو اینستاگرام، خیلی مهم تر شده است، فعالیت بیشتر = سرعت رشد پیج بالاتر!
تعامل با کاربر همانند گوگل، برای این شبکه اجتماعی مهم تر شده است، پس قبل از انتشار پست، مطالعه کنید، وقت بگذارید و جذابتر کار کنید و ویدئوهای خلاقانه تری تولید کنید. اگر بعد انتشار، جواب کامنت ها را در کمتر از نیم ساعت بدهید، سوال بپرسید و مخاطب خود را درگیر کنید، کامنت های پست های قبلی خود را چک کنید، پست شما ارزشمندتر شده و بیشتر دیده می شود.
محتوای همیشه سبز تولید کنید که تاریخ مصرف نداشته باشد تا کاربران آن را save کنند.
محتوایی که ترند روز باشد و حالت خبری داشته باشند، share بالاتری دارند.
هنگام گذاشتن استوری از استیکر های داینامیک استفاده کنید تا با رفتار کاربر، مدلشان عوض شود. مثل کوئیز، نظرسنجی و … طوری که کاربر مهم بودن و دخیل بودن نظرش را در عملکرد شما ببیند و حس کند، این گونه متوجه خواهد شد که برای شما مهم و ارزشمند است.
ذهنتان را درگیر الگوریتم نکنید، الگوریتم اینستاگرام، تغییر خاصی نکرده است. تنها چیزی که تغییر کرده است، سطح آگاهی و دانش ما نسبت به تولید محتوا است تا از این طریق بتوانیم مخاطب را جلب کنیم. اگر محتوای به درد بخور برای کاربر تولید کنید، پیج شما جذاب، بدرد بخور و پرطرفدار خواهد بود.
چالش الگوریتم اینستاگرام
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
الگوریتم اینستاگرام زیاد پیچیده نیست و به آن حد، هنوز نرسیده که درک آن سخت باشد، منتها دارای یکسری نکات ریز با الویت بندی متفاوت است. مواردی که مردم فکر می کنند برای اینستا خیلی مهم است و فقط برای بهبود و ارتقای آنها تلاش می کنند، در ظاهر فقط تعداد save، تعداد share، تعداد comment، و تعداد لایک است. یعنی فکر می کنند که با افزایش این موارد در پیج خود، به سئو اینستاگرام دست یافته اند. در حالیکه اصلا اینطور نیست! بحث سئو در اینستاگرام محدود و خلاصه شده به این موارد نبوده و نیست.
در واقع الویت های مهم و چالش الگوریتم اینستاگرام در سال جدید در موارد زیر است:
تعداد کلیک روی قسمت More در کپشن ها
تعامل چند جانبه مخاطب ها
مدت زمان یا بازه زمانی که مخاطب شما در پیجتان حضور دارد.
تعداد گزارش پیج یا همان Report
کلیک های روی گزینه Not Interested
روشن کردن Reminder ها یا Notifications ها توسط مخاطبین شما
پس هر چقدر به مخاطبین خود احترام بگذاریم، با آن ها تعامل داشته باشیم، به موقع پاسخ سوالاتشان را با حوصله بدهیم، نیازهایشان را شناسایی کنیم و با پاسخ واضح و کامل، زمان آنها را با میل خود در پیجمان بیشتر سپری کنیم، زودتر به نتیجه مطلوب خود یعنی سئو اینستاگرام خواهیم رسید.
تجزیه و تحلیل اینستاگرام
تنها راه برای آگاهی از موثر بودن استراتژی شما در هر کاری، بررسی آمار ها است. اگر نمیدانید مفهوم دقیق سئو اینستاگرام چیست، پس چگونه می توانید در این شبکه اجتماعی محبوب، موفق ظاهر شوید؟! پس لازم است که با کمک اعداد و ارقام، اشکالات و تاثیرگذاری مطالب خود را بسنجید. تجزیه و تحلیل اینستاگرام به شما کمک می کند که عوامل موثر رشد پیج خود را از طریق آنالیز پست ها و استورهای موثر یا ناکارآمد، کشف و مدیریت کنید.
ابزار های رایگان و پولی مختلفی برای تجزیه و تحلیل پیج اینستاگرام وجود دارند که با ارائه ارقام و اعداد دقیق، کمک فرآوانی به سئو پیج اینستاگرام شما می کنند. ما به معرفی چند مورد مهم در این زمینه در بخش زیر پرداخته ایم.
Instagram Insights
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
ابزار رایگان Instagram Insights یک سرویس یکپارچه و پیش فرض برای آنالیز پیج اینستاگرام است. با این ابزار می توانید اطلاعات مربوط به عملکرد کمپین ها، پست ها و فالوور ها را مشاهده نمایید. همچنین اطلاعات دقیق تری راجب روز و ساعاتی که مخاطبان شما بیشترین ارتباط را با اینستاگرام دارند را بفهمید و مزایای آن را به نفع پیج خود مصادره کنید!
Iconoquare
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
اپلیکیشن Iconosquare به شما کمک می کند تا بفهمید که کدام محتوای شما بهتر عمل کرده است، Iconosquare یک داشبورد برای آنالیز تمام فعالیت های اینستاگرام، در اختیار شما قرار می دهد که به آسانی می توانید تعاملات و نظرات، تعداد دنبال کنندگان روزانه و فالوورهای برتر را شناسایی و ردیابی کنید. همچنین می توانید رقبا، هشتگ های برتر و موارد دیگر را تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به راحتی در گوگل پلی و اپ استور، بصورت رایگان یا پولی در دسترس شماست.
Plann
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
با ابزار Plann علاوه بر اینکه می توانید زمان انتشار و عملکرد محتوای اکانت اینستاگرام خود را آنالیز کنید، بلکه با استفاده از ویژگی منحصر بفرد ارائه تجزیه و تحلیل آمار براساس رنگ در این اپلیکیشن،ترکیب رنگی که فالوورهای شما دوست دارند را در استوری ها یا پست های خود، طراحی و ایجاد کنید. همچنین با Plann، بر رقبای خود، نظارت دقیق تری می توانید داشته باشید.
با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام می توانید با تشخیص زمان ایده آل انتشار محتوای مفید، برنامه ریزی برای کشف و انتشار نیازهای محتوایی مهم و آنالیز رقبا، سئو اینستاگرام خود را بهبود دهید. کافیست فقط یکی از ابزارهای آنالیز را انتخاب کنید.
رقابت در اینستاگرام
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
در هر کسب و کاری رقابت وجود دارد و خواهد داشت، آگاهی از فعالیت ها و نکات مثبت و منفی رقبا، به نفع شماست. آنالیز رقبا در اینستاگرام مزایای متعددی دارد، مهمترین مزیت، آگاهی دادن به شما و استراتژی پیج کاری شماست. شما متوجه می شوید که کدام عامل آنها را به موفقیت رسانده یا به عقب رانده است. سپس همان عامل را در بهینه سازی اکانت اینستاگرام خود به کار می بندید. ایده های خلاقانه را در جهت ایده های آنها کشف یا پیاده می کنید. دانستن این که در کدام کانال ها و کدام مناطق فعالیت و تمرکز دارند، کمک شایانی به بهبود روند کاری شما خواهد کرد.
اما رقابت در اینستاگرام قدری متفاوت تر از بازار است. رقابت در بازار براساس محصولات و خدمات واقعی است، اما در اینستاگرام براساس محتوای منتشر شده و اشتراکی است.
داشتن یک چک لیست آنالیز رقبا برای پروسه سئو اینستاگرام شما، بی نظیرترین راه کار بهبود دهنده اکانت و شناخت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد بود. این گونه با برنامه و هدفمند، به سوی رتبه یک، گام بر می دارید.
آنالیز رقبا در اینستاگرام
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
بهترین دستورالعمل برای شما در این راه، همین چک لیست می باشد. در قدم اول، رقبای خود را به خوبی بشناسید، اینکه چند تا فالوور دارند، در هفته چند پست و با چه محتوایی ( ویدئویی، متن و…) منتشر میکنند. سلیقه مخاطب ها و بازخورد آنها از هر پست را بفهمید. در قدم دوم سراغ تحلیل محتوای آنها بروید، پیگیر چه موضوعاتی هستند، چطور با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنند و چطور آن ها را حفظ می کنند.
در گام سه، هشتگ ها را ردیابی کنید. اینگونه محتوای نوشته شده درباره محصول خود را پیدا می کنید و رقبای مستقیم و غیرمستقیم را شناسایی خواهید کرد. گام آخر مربوط به مقایسه برند خود و رقبا با یکدیگر است. دقت کنید که برند الگو چه ویژگی های متمایزی نسبت به بقیه دارد، از کدام امکانات این شبکه اجتماعی ( لایو، IGTV ،…) برای سئو اینستاگرام خود و برندسازی بیشتر از بقیه امکانات، بهره برده است.
بررسی جزئی تمام نکات آنالیز رقبا برای سئو در اینستاگرام، الزامی است. ناشناخته و بی هدف قدم از قدم بر ندارید. زمان و سرمایه را همیشه برای خود حفظ کنید.♥
قابلیت اینستاگرام جدید
با قابلیت های اینستاگرام جدید بیشتر شگفت زده و راغب استفاده بیشتر از این اپلیکیشن پرطرفدار اجتماعی می شویم. به مرور و با هر آپدیت جدید اینستاگرام، به قابلیت های جدید در لیست زیر خواهیم افزود.
1- FAQ
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
سبک جدیدی از پاسخ دهی به کاربران با ایجاد قابلیت جدید FAQ در اینستاگرام میسر شد. FAQ را به وفور در موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مشاهده کرده ایم، این بار در این اپلیکیشن پرطرفدار، امکان استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ متداول ایجاد شده است.
استفاده و درج FAQ در اکانت های بیزینسی، در جهت افزایش سئو اینستاگرام و افزایش فالوور بسیار مفید و تاثیر گذار است. و اما کارایی این قابلیت بی نظیر، زمانی بیشتر به چشم میخورد که وقتی کاربری به دایرکت پیج بیزینسی وارد می شود، با مشاهده سوالات متداول پیج و پاسخ های آن ها، انتخاب سریع تر و آسان تری داشته باشد. برای اضافه کردن قابلیت FAQ به اکانت خود پروسه زیر را پیش روید:
Settings⇒Business⇒Creator⇒Frequently Asked Questions⇒Set up⇒Add a Question⇒Show Qusetion
در این قسمت سوالات متداول خدمات پیج یا محصول خود را وارد کنید و پاسخی گیرا به این سوالات بدهید. یادتان نرود که تیک Show Qusetion را فعال نمایید. سقف تعداد سوالاتی که با Add a Question می توانید درج کنید 4 تا است. از این پس هر کاربری که برای بار اول خواست به شما پیامی در دایرکت بفرستد با مشاهده و انتخاب سوالات پرتکرار، پروسه خرید یا انتخاب هم برای شما و هم برای کاربر جذاب تر، سریع تر و آسانتر پیش خواهد رفت.
لازم به ذکر دوباره است که قابلیت FAQ فقط برای اکانت های بیزینسی فعال است، پس حتما از قسمت Account، پپیجتان را به بیزینسی تغییر بدهید. در کل، سئو اینستاگرام یعنی بهینه سازی اکانت با پیاده سازی و استفاده از چنین تکینک ها و قابلیت های بی نظیر با روش های ساده است!
نکات اینستاگرام
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
جهت بهبود سئو اینستاگرام، دانستن و اجرای برخی از نکات مهم خالی از لطف نیست و تاثیر زیادی در پیشرفت و بهینه سازی اکانت شما خواهد داشت. در این قسمت مقاله، نکاتی متفاوت تر بر خلاف توصیه های تکراری بهینه سازی کپشن، هشتگ گذاری درست و… از بحث سئو در اینستاگرام بیان خواهیم کرد تا شما را بیشتر شگفت زده کنیم، پس همیشه تا انتهای مقالات نیوسئو را حتما دنبال کنید تا نکات طلایی را ندانسته از دست ندهید.
بیش از 20 تگ برای هر پست به هیچ عنوان نباید درج کنید. تگ یعنی این که روی یک عکس یا ویدئو در پست با آیدی+@ کاربران را به سمت پیج یا کاربر دیگر هدایت کنیم.
تعداد منشن کردن در هر پست نباید به بیش از 10 نفر برسد. منشن به معنی رجوع دادن کاربران به اکانت اینستاگرام افراد دیگر با آیدی+@ در کامنت های یک پست یا کپشن آن پست است.
اگر پیج خود را تازه فعال کردید و عمر کمی دارد، بیشتر از 150 نفر در روز و 10 نفر در ساعت را نباید فالو یا آنفالو کنید، چرا که اینستاگرام حتی بدون یک هشدار در این شرایط، پیج شما را مسدود می کند. ماکزیمم حق تعداد فالو و آنفالو طبق قوانین اینستا، 200 نفر در روز و 60 نفر در ساعت برای اکانت های با سابقه است.
تعداد متوسط کامنت روزانه برای هر پیج اینستاگرام در رنج عدد 180 تا 200 قرار دارد، هر چقدر که به سابقه اکانت شما افزوده می شود می توانید این تعداد را افزایش دهید.
از ارسال کامنت تکراری برای پست های مختلف پرهیز کنید. یک کامنت یا متن را کپی و برای همه ارسال نکنید!
اگر سئو اینستاگرام برای شما یک هدف در راستای افزایش مشتری و فروش محصول یا خدمات است، سعی کنید که فعالیت زیاد و مداومی حتی در پیج های رقبا داشته باشید.
کامنت های شما بهتر است که تلفیقی از متن و ایموجی و منشن و… باشد، صرفا به ایموجی در کامنت گذاری اکتفا نکنید.
با سئو اینستاگرام رتبه یک شوید
آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو اکانت اینستاگرام
بحث سئو در اینستاگرام شامل دو مسیر و هدف مهم است، سئو پیج اینستاگرام برای رتبه یک شدن در خود شبکه و سئو اینستاگرام جهت بهبود رتبه در گوگل است. از آنجا که مکانیزم جستجو در اینستاگرام بسیار ساده است، می توان با بهینه سازی نام کاربری، مشخصات، کپشن ها، اطلاعات مکانی، هشتگ گذاری مفید و ارسال پست ها بصورت منظم و روزانه، فالوورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید و مشتری های بیشتری جذب کنید.