بلاگ کودکان

بلاگ کودکان

بلاگ کودکان

بلاگ کودکان

بهترین ویژگی های یک مشاور سئو خوب

شاید تا حالا چندین بار به این موضوع فکر کردید که یک سایت در چه صورتی خوب به حساب می آید و یا در واقع یک وب سایت خوب چه شرایطی باید به همراه  داشته باشه؟ در این مقاله 7 ویژگی یک سایت خوب رو براتون آماده کردیم .

بهترین شرکت سئو در ایران


به علاوه توی این مقاله قصد دارم چند تا از ویژگی هایی که یک سایت رو به یک کسب و کار اینترنتی خوب و مناسب تبدیل خواهد کرد ، بهتون معرفی کنم تا با به کارگیری اونها بتونید یک مسیر مشخصی رو برای موفقیت کسب و کاری که روی وب سایت خودتون بنا کردید به همراه بیاورید.


در ابتدا باید این رو بگم که یک کسب و کار برای اینکه بتونه یک آینده خوبی رو تضمین کرده داشته باشد، باید در درجه اول روی نام تجاری و یا همون برند خودش تمرکز خیلی زیادی رو بکند.


پس شما سعی کنید بهترین اسم رو برای کسب و کاری که قراره توی دنیای وب داشته باشید تصمیم بگییرید.


بعد از اینکه یه اسم خوب برای کار خودتون انتخاب کردید، حالا باید به املای اون توجه کنید که به چه شکلی باشه و غلطی در اون نباشه و از همه مهمتر اسمی که انتخاب کردید منطقی باشه و اصطلاحا به کسب و کار شما بخوره.


حالا با انتخاب اسم و خرید دامنه، به سراغ این میریم که چه کاری انجام بدیم تا سایت ما به یک سایت خوب و جذاب در اینده تبدیل بشه.


1. رابط کاربری ساده و جذاب و گیرا

فرض کنید که قراره یک سایتی درست کنید که توی اون فروش آنلاین انحام بشه، مسئله ای که باید خیلی بهش دقت کنید این هست که به صورت کامل همه امکانات و اطلاعات رو به صورت اینترنتی در اختیار مشتری خودتون قرار بدید. با انجام این کار در مشتری اعتماد ایجاد میکنید و باعث میشید که مشتری یک خرید بی دغدغه و راحت رو تجربه کنه.


به طور کلی برای داشتن یک رابط کاربری ساده و جذاب و گیرا ، باید دراول کار یک راهی رو برای ارتباط و تماس بهتر و ساده تر در نظر بگیرید.


همونطور که خودتون میدونید در فرآیند بازدید از یک سایت، مردم علاقه دارند که توی هر صفحه ای از وب سایت شما میباشند به راحتی هر چه تمام تر به صفحه ای که دلخواهشون هست راهنمایی بشن و با این کار در صورت نیاز، سفارش خودشون رو ثبت خواهند کرد، به سادگی بتونند با شما تماس بگیرن، توی سایت شما عضو بشن، به ایمیل شما دسترسی پیدا کنند، خدمات و محصولات شما رو ببینند و مواردی از این قبیل.


برای داشتن یک رابط کاربری خوب و جذاب و گیرا، خودتون رو جای مشتری بزارید و تصور کنید که وقتی کاربران به سایت شما اومدن دنبال چی هستند و چه هدفی رو از اومدن به سایت شما دنبال خواهند کرد؟


با قرار دادن خود به جای مشتری، حتما به نتایجی دست پیدا میکنید که در نهایت به ساخت یک رابط کاربری ساده و کاربرپسند منجر میشه.


2. دادن اطلاعات صحیح و مرتبط با کسب و کار خودتان

همونطور که خودتون بهتر میدونید یک رستوران برای اینکه بتونه توی کارش به موفقیت برسه، نیاز به این داره یک منو از غذاهای خودش داشته باشه تا با استفاده از اون بتونه به راحتی مشتریان خودش رو از غذاهایی که ارائه میده، مطلع کنه.


شما هم توجه کنید در هر کسب و کاری که هستید باید به این موضوع توجه خاصی بکنید. در واقع شما باید اطللاعات کاملی از کسب و کار خودتون رو در جایی داشته باشین تا به کمک اون بتونید مشتریان و کاربران رو از کاری که انجام میدید آگاه کنید.


به طور مثال شما اگه توی صنعتی مشغول به فعالیت میباشید که خدمات خاصی رو به مشتریانش ارائه میده، مثلا: خدمات فیلمبرداری عروسی دارید؛ کاری که باید انجام بدید این هست: همه  کارهایی که انجام میدید رو با ریز جزئیات اون توی وب سایت بگذارید.


کار دیگه ای که حتما باید انجام بدهید  این هست که نظرات و پیشنهادات مشتریان و مخاطبان خودتون رو در هر حوزه ای که فعالیت میکنید، توی سایت قرار بدید و با این کار اعتماد مشتریان خودتون رو بیشتر جلب کنید.


یادتون باشه که باید سایت رو طبق نیازها و علاقه های مخاطبان طراحی کنید تا بتونید اغلب یک سری مخاطب خاص رو برای خودتون به همراه خواهد آورد.


نکته ای رو که لازم میدونم به اشاره کنم این هست که سعی کنید قبل از طراحی سایت برای کسب و کارتون، حتما سایت های رقیبانتون رو بررسی کنید.


برای نمونه اگه شما در حوزه فروش کفش فعالیت میکنید، نیاز به این دارید تا بهترین رقیب خودتون رو توی این حوزه شناسایی کنید و بعد از بررسی کامل سایتش، دلایل موفقیتش رو پیدا کنید و مهمتر از همه ببینید که از چه سبکی برای تولید محتوا استفاده کرده تا مخاطبان رو به سمت خودش جذب کنه.


انجام تمام  این کارها باعث میشه که شما با قرار دادن چند اطلاعات مهم در سایتی که دارید، پُرقدرت تر در کار خودتون ظاهر بشید.


3. گذاشتن لینک های شبکه های اجتماعی در سایت ها مختلف

این روزها دیگه تقریبا کسی نیست که از اهمیت شبکه های اجتماعی با خبر نباشه و ندونه که چقدر این موضوع میتونه توی موفقیت کسب و کارش نقش داشته باشه.

امروزه چندین شبکه اجتماعی هستند که شما برای پیشرفت کسب و کار خودتون باید در اونها عضو بشید و اطلاعات اونها رو توی سایتتون قرار بدید.

حتما باید این رو هم بگم که فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، آپارات، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین جزو شبکه هایی هستند که این روزها بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفتند.


شاید بگید که چه ضرورتی داره که توی شبکه های اجتماعی فعال باشیم؟

باید گفته بشه که فعالیت در شبکه های اجتماعی و نمایش لینک های ارتباطی اونها توی وب سایت شما، برند شما رو مطرح و شناخته تر خواهد کرد و این کار موجب پیشرفت سئوی سایت شما هم خواهد شد و خودتون بهتر خواهید دانست پیشرفت سئویی یعنی چی.


کاربری موبایل جزو مهم ترین ویژگی یک سایت محسوب میشود


4. دسترسی خوب  و راحت از طریق موبایل

تا چند سال قبل ، طراحی سایت ها برای کامپیوتر انجام میگرفت. ولی امروزه وب سایت ها برای هر وسیله ای که به اینترنت وصل خواهند شد ، طراحی خواهد شد. پرسش که براتون پیش خواهد آمد این هست که لپ تاپ، تبلت و گوشی موبایل هر کدومشون در اندازه های مختلفی میباشند و این کار چطور امکان پذیر خواهد بود؟


ریسپانسیو کردن یا همون طراحی تعاملی باعث میشه تا سایت شما توی هر سایزی نمایش داده بشه و با همه صفحه نمایش ها سازگاری داشته باشه.


شما میتونید یک کد HTML رو بسازید که موجب خواهد شد تا نوار کناری سایت شما قرار بگیرد و 20درصد از عرض صفحه نمایش رو در برخواهد گرفت و 80درصد بقیه برای وب سایت شما باقی خواهند ماند.


جالبه بدونید گوشی های تلفن همراه دیجیتالی و تبلت، ترافیک سایت شما رو در حد زیادی افزایش میدن. پس وقتی که یک سایت قابلیت دسترسی با موبایل رو داشته باشه، تعداد افرادی که به سایتتون مراجعه میکنند بیشتر میشه.


تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده که نشان دهنده این است  که 70درصد فرآیندهای تکمیلی توی سایت ها به صورت روزانه توسط موبایل ها انجام میشه.

این موضوع نشون میده که بیشتر افراد تمایل دارند که از طریق موبایل به کارهای اینترنتی خودشون برسند.


خودتون هم اگه بیشتر دقت داشته باشید خواهید دید که اگه توی خیابونی قرار داشته باشید و به دنبال یک رستوران خوب باشید، حتما از گوشی هوشمند برای این کار کمک میگیرید ویک ساعت به رستورانی که قصد داشتید میرید و غذای مورد نظرتون رو میل خواهید کرد. بنابراین با توجه به این موضوع، سایت شما باید برای گوشی های موبایل هوشمند دسترسی خوبی داشته باشه.


پس با این همه توصیفی که داشتم شما باید بیشتر از همه سعی کنید تا از ابزارهای مختلف برای بهبود نسخه موبایلی وب سایت خودتون استفاده کنید تا از رقبا عقب نمونید.


5. اختصاص یک فضای میزبانی مناسب

باید یک فضای میزبانی خوب با توجه به ظرفیت سایتی که دارید تهیه کنید. حتی نظرم این هست که ظرفیت هاست شما بیشتر از چیزی باشه که نیاز دارید و سعی کنید هزینه اون رو هم به صورت ماهیانه پرداخت بپردازید.


نداشتن یک فضای میزبانی مناسب برای کاربران، میتونه از جهات دیگه ای برای شما ایجاد هزینه بکنه. قطعا خودتون تجربه وبگردی دارید و خوب میدونید که سایت کند و آهسته چقدر میتونه خسته کننده و ناامید کننده باشه.


سرویس میزبانی ضعیف میتونه رتبه سایت شما رو به شدت کاهش بده و از همه مهمتر اینکه ترافیک سایت شما هم کم میشه و در نتیجه خیلی سخت به خواسته ای که از وب سایت خودتون دارید، میرسید.


امنیت ویژگی یک سایت خوب است - مشاور سئو

امنیت ویژگی یک سایت خوب است

6. تامین کردن امنیت وب سایت

اگه شما یک فروشگاه اینترنتی دارید و قرار هست که از طریق اون فروش داشته باشید، برای امنیت وب سایت خود باید گواهی ssl تهیه کنید. این گواهی کاری میکنه ترس شما و مخاطبانی که دارید از ثبت اطلاعات از بین بره و این کار رو با رمزگذاری ارتباط بین شما و کاربران به طور دقیق انجام میده.


همونطور که میدونید سرقت اطلاعات در دنیای وب زیاد شده و شما ملزم به این هستید که حتما امنیت وب سایت خودتون رو بیشتر از قبل جدی بگیرید.


7. ارائه اطلاعات تماس

از نظر من یکی از کارهای مهم، ثبت اطلاعات تماس توی سایتتون هست! پس باید یک صفحه اختصاصی برای اطلاعات تماس داشته باشید تا کاربران در صورت لزوم به راحتی بتونند با شما ارتباط برقرار کنند.


حالا براتون سوال پیش میاد که اطلاعات تماس شامل چه چیزهایی میشه؟


باید بگم که شما باید در ابتدا یک صفحه اختصاصی برای این کار ایجاد کنید و بعد در اون آدرس ایمیل، تلفن ثابت، فرم تماس، لینک شبکه های اجتماعی مربوط به کارتون و اگه فکر میکنید خیلی لازم هست شماره همراه خودتون رو هم قرار بدید.


هیچ چیزی برای کاربران ناامید کننده­تر از این نیست که نتونند با شما ارتباط برقرار کنند. چون شما سایت دارید که تعامل خودتون با مشتری رو بیشتر کنید.


موضوعی رو که لازم میدونم بگم این هست که برای ثبت اطلاعات تماس نباید از عکس استفاده کنید. شما باید قابلیت کلیک کردن روی اونها رو ایجاد کنید تا مثلا کاربر اگه خواست به شبکه های اجتماعی شما بره، با یک کلیک به راحتی بتونه وارد اون صفحه بشه و کاری که مدنظرش هست رو انجام بده.


خوب میدونید که تلفن های هوشمند امروزی همشون قابلیت این رو دارند که با یک کلیک روی شماره برای شما تماس ایجاد کنند.


از گوگل اپ هم استفاده کنید و آدرس جیمیل خودتون رو در اون وارد کنید تا کاربران بتونند از طریق کلیک روی اون به صفحه پیام رسان شما دعوت بشن.


به طور کلی باید دغدغه کاربر رو برای اینکه بتونه به شما دسترسی باشه تا جایی که میتونید کم کنید تا از این طریق بیشترین مخاطب رو برای خودتون داشته باشید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد